De eerste dagen - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Kaja Kalina - WaarBenJij.nu De eerste dagen - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Kaja Kalina - WaarBenJij.nu

De eerste dagen

Door: Kaja

Blijf op de hoogte en volg Kaja

13 April 2010 | Indonesië, Batavia

Wist je dat:
- Van A’dam naar Jakarta ruime 10.000 km is?
- Er in Jakarta zo’n 9 miljoen mensen wonen en 210 miljoen in heel Indonesië
- Het een best groot land is
- Zo’n 13.000 eilanden heeft? (grote onbewoonde keien meegeteld :))
- Vliegen van West naar Oost Indonesië zo’n 8 uur is
- Scooters, scooters scooters, 4 mln. schijnt in Indonesië

Zaterdagavond aangekomen met vertrouwde KLM, vlucht van 15 uur.
Korte tussenstop op Kuala Lumpur. Aangekomen in Jakarta is het even wachten op de chauffeur, hij schijnt op dat moment te bidden, best mooi vind ik zelf.

Zondag
Afspraak met de Operations Manager om oa. de workshop van maandag voor te bereiden. Change of plans (hebben ervaren Ind-collega’s al aangegeven go with the flow, maar gaat me gelukkig prima af. Het klopt met mijn voorgevoel. Al snel merk ik dat we de dag anders beter kunnen insteken, dan mijn geplande training en mijn nieuwe voorstel wordt enthousiast aangenomen; “Wat gaat nu allemaal goed en Wat kan beter?”. Helpt hun in de aankomende jaarplannen voor het hele Operations team en mij voor het overzicht en elkaar leren kennen.

Maandag
Eerste keer op kantoor, zie foto. Vooral de vriendelijkheid en mooie glimlach van alle mensen valt me erg op en voel me snel welkom in deze nieuwe stad & land voor mij.

Maandagochtend meeting met de nieuwe HR dame, we schakelen snel en komen meteen tot relevante kennisdeling. ’s Middags een presentatie gegeven over het Organisational Development team NL, Visie, Missie etc. Daarna succesvolle sessie gefaciliteerd. Opvallend hoe open en lekker kritisch eenieder is en dat met veel humor. Had door cultuur anders verwacht, schijnt meer hiërarchisch te zijn, maar de Operations Director schijnt dit in zijn team erg te stimuleren en merk dat ook.

Dinsdag
Met Operations Director paar lopende issues besproken en begrijp nu beter waar hij tegenaan loopt. Met Ina, de Finance manager OD-proposal, contract en komende deadlines besproken mbt afsluiting boekjaar.
’s Middags met de key personen; Operations director, Finance Manager en Resources & Services Manager teruggekeken naar afgelopen jaar; wat is bereikt? Ben onder de indruk van het nieuwe sterke team, wat ze al concreet bereikt hebben en hoe professioneel ze het aanpakken. Daarna 3 jaren OD-strategie doorgenomen.

Zo moet nu afronden, we vertrekken morgen naar een veld kantoor te Penkabaru met HR manager en R&S manager. Om 5 uur klaar staan, vlucht gaat om 7 uur.
Voor ons alle 3 eerste keer. Je operatie runnen alleen vanuit het hoofdkantoor werkt niet, de mensen die het echte veld werk doen begrijpen en ontmoeten is essentieel.

Selamat tidur,

Kaja

  • 13 April 2010 - 18:28

    Marlou:

    Ha Kaja, gaaf om je blog te lezen! Fijn dat de cultuur goed meewerkt en past bij de jouwe! En...ga je nog een kei bezoeken??

    groetjes Marlou

  • 16 April 2010 - 13:53

    Willy-Anne:

    Hoi Kaja!

    Hoe was het in het veld?
    Leuk nu al foto's te kunnen zien.
    Fijn dat je je gelijk welkom voelt. Eten ook lekker;)?

    Veel plezier nog!
    Groetjes,
    Willy-Anne

  • 19 April 2010 - 20:32

    Paula:

    Hi Kaja,

    Leuk om je zo te volgen! En goed dat je meebeweegt met de flow aldaar.
    Groeten aan Rudi als je nog op kantoor terugkomt. Gr. Paula

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kaja

Welkom op mijn blog! Mijn wnf-collega’s, familie, vrienden en eenieder die ‘toevallig’ op deze site komt en geïnteresseerd is. Komende 2 weken ben ik in Indonesië. WWF Indonesië telt 362 mensen verspreid over 26 kantoren, in 2 verschillende tijdszones. Operationele zaken als HR, Finance, General Admin, ICT, Legal zijn belangrijk ter ondersteuning van een gezonde organisatie. En dat is nu precies waar mijn Indonesië collega’s hard aan werken maar voor vele uitdagingen staan, nog maar niet te noemen uitdagingen als aardbevingen, bomaanslagen etc. Vanuit Nederland werken we aan partnering & ondersteuning op deze gebieden om zo onze natuurbeschermingsdoelstellingen te bereiken.

Actief sinds 02 April 2010
Verslag gelezen: 365
Totaal aantal bezoekers 16509

Voorgaande reizen:

12 April 2010 - 23 April 2010

Werkreis

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: